ZNAJDŹ WETERYNARZA

niedziela, 24 stycznia 2021
Zobacz:
stomatologianews

Royal Canin Vet Business Forum 2014

Fot. Royal Canin

Fot. Royal Canin

Vet Business Forum 2014 – spotkanie biznesowe dla lekarzy weterynarii organizowane przez firmę Royal Canin – miało miejsce od 30 września do 1 października w Serocku. W programie znalazły się między innymi wykłady na temat marketingu internetowego czy dobrej organizacji poczekalni w lecznicy weterynaryjnej.

Tegoroczna edycja Vet Business Forum zawitała do hotelu Narwil w Serocku, gdzie goście Royal Canin – lekarze weterynarii z całej Polski – przez dwa dni uczestniczyli w wykładach na temat marketingu i zarządzania w gabinecie weterynaryjnym.

Pierwszy dzień rozpoczął się od prezentacji Christiny Lauer z Niemiec, specjalistki w dziedzinie mediów społecznościowych, właścicielki firmy szkoleniowej vetucate.me, zajmującej się edukacją lekarzy w zakresie zarządzania wizerunkiem swoim oraz lecznicy w internecie. Poświęciła ona swój wykład widoczności lecznicy weterynaryjnej w globalnej Sieci, zagadnieniu niezwykle istotnemu w czasach powszechnego dostępu do internetu oraz rosnącej konkurencji. Omówiła podstawy wykorzystania takich narzędzi, jak optymalizacja strony internetowej, kampanie linków sponsorowanych czy zasady poprawnej konstrukcji strony WWW, dostosowanej do wyświetlania na wszystkich typach urządzeń.

Następnie słuchacze mogli poznać skuteczne sposoby wzbogacenia oferty swojej lecznicy o usługi związane z dietetyką. Dr Philippe Baralon z Francji, założyciel firmy consultingowej Phylum, doradca w dziedzinach strategii, marketingu i finansów w swoim wykładzie położył szczególny nacisk na kwestię odpowiedniego przygotowania kadry gabinetu, tak by w sposób fachowy mogła ona pomóc właścicielom zwierząt w odpowiednim żywieniu ich podopiecznych. Podkreślał, że to lekarz powinien być tym, który wskazuje odpowiednie rozwiązania, co nie tylko wpływa korzystnie na zdrowie zwierząt, ale może też przełożyć się na organizację dobrze prosperującego sklepu przy gabinecie.

Drugiego dnia wykłady odbywały się w dwóch sesjach. Uczestnicy pierwszej z nich mogli wysłuchać kolejnych wystąpień Christiny Lauer: na temat skutecznej „współpracy” z wyszukiwarką Google, podczas którego zagłębiła się ona w zasygnalizowaną dzień wcześniej tematykę SEO i analityki internetowej, oraz prawidłowego poruszania się w mediach społecznościowych, przede wszystkim z wykorzystaniem możliwości, jakie dają Facebook i Twitter.

Philippe Baralon opowiadał zaś o tym, jak wprowadzać nowe usługi, aby odniosły sukces oraz jak właściwie wycenić swoje usługi. Podkreślał, jak ważne są m.in. umiejętność oceny potrzeb klienta – właściciela zwierząt – czy właściwy podział obowiązków w lecznicy.

Słuchacze sesji B mogli w tym samym czasie dowiedzieć się, w jaki sposób dzięki serwisom internetowym przyciągnąć i zaangażować klientów. Temu właśnie swoje wystąpienie poświęciła Kinga Jakubowska z Royal Canin, manager w Centralnym Dziale CRM i serwisów internetowych dedykowanych lekarzom weterynarii. – Aby to zrobić, trzeba nie tylko dostosować się do oczekiwań klientów, ale też odróżnić się od innych, zapewniając klientowi wyjątkowe doświadczenie – mówiła.

Piotr Chmielewski, trener i doradca biznesowy, ekspert w dziedzinie mediów społecznościowych przedstawił natomiast korzyści i możliwości związane z ogłoszeniami płatnymi w serwisie Facebook.  Na szczególną uwagę zasługiwały też na pewno dwa wystąpienia Petera Lancastera z Wielkiej Brytanii, managera Royal Canin, który dzięki swojemu doświadczeniu w zakresie wykorzystania badań konsumenckich pokazał, w jaki sposób można zorganizować idealną poczekalnię oraz zarządzać w niej skuteczną powierzchnią reklamową. Aby osiągnąć to pierwsze, należy brać pod uwagę nie tylko potrzeby i oczekiwania klientów i ich zwierząt, ale też personelu.

W tegorocznym Vet Business Forum wzięło udział w sumie 188 lekarzy weterynarii. Kolejne spotkanie organizowane przez Royal Canin odbędzie się w przyszłym roku.

MC

Przejdź do następnej strony

Nasi klienci